Cihat Aşkın, 1968 senesinde İstanbul’da orta halli bir ailenin üç çocuğundan biri olarak dünyaya geldi. Cihat Aşkın’ın babası hafız imam Sami Aşkın, annesi ise Remziye Hanım’dır. Ailesinde müzik ile uğraşan kimse yoktu ama Aşkın, Beşiktaş’taki Dikilitaş İlkokulu’na başladığında alınan mandoliniyle, notaları öğrenmeden ilk bestelerini yapmıştır
Ziya Osman Saba’nın bir şiirini bestelediğinde yalnızca 8 yaşındaydı. Cihat Aşkın, Beşiktaş Güzelleştirme Cemiyeti’nde keman çalışına hayran olduğu Mesut Duran’dan ilk müzik derslerini almaya başladı. Babası Sami Aşkın, oğlunun klasik müzik merakına her zaman destek verdi.
11 yaşında İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuarı’na girdi. Konservatuarda, özel Yetenekli Çocuklar Sınıfı’nda Profesör Ayhan Turan ile keman eğitim hayatına başladı. Prof. Turan, keman çalmayı kendisine öğretti.
Cihat Aşkın, 1 yıl sonra okuldaki ilk resitalini verdi. On beş yaşına gelmeden Paganini’nin kaprislerinin tamamını çalan Aşkın, ilk orkestra konserini ise 16 yaşında İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’yla Tchaikovsky’nin Keman Konçertosunu çalarak verdi. Okuldan 1989 senesinde mezun oldu.
Daha sonra Londra’ya giderek Kraliyet Müzik Kolejinde Profesör Rodney Friend ile çalıştı ve solistlik diploması aldı. Hemen akabinde Londra City Üniversitesi’nde Prof. Yfrah Neaman ile çalışmalarına sürdü. 1993 senesinde masterını bitirdi, 1996’da doktorasını tamamlayarak Müzik Doktoru unvanını aldı, 1998 senesinde doçent oldu.
1990’lı senelerda birden fazla uluslar arası yarışmada ödüller alan Cihat Aşkın, başta Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası olmak üzere ülkenin tüm orkestraları ile konserler, Edirne’den Van’a kadar hemen tüm bölgelerinde halk için resitaller verdi. Aşkın 1995’te Yalçın Tura’nın kendisine ithaf ettiği konçertosunun dünya çapındaki ilk seslendirilişini gerçekleştirdi.
1998’de, Cumhuriyetin 75. yılı şerefine şimdiye kadarki tüm Türk bestecilerinin keman için yazdığı eserleri araştırarak, arşivlenmesi, seslendirilmesi ve kaydedilmesini sağlamak çabasına girişti. 70 kadar besteci, 140 kadar eser tespit etti (eser sayısı sonradan yükselmiştir) Eserlerin bir kısmının kaydını bizzat kendisi yaptı.
Aşkın’ın yaptığı diğer kayıtlar içinde Hikmet Şimşek yönetiminde Macar Virtuozları eşliğinde seslendirdiği Mozart’ın Keman Konçertosu No.5 (1991), Kemancı Suna Kan ile Bach’ın îki Keman için Konçertosu (1998) mevcuttur. Kodaly, Gliere, Halvorsen, Honnegger ve Aquiar’ın keman ve çello için eserlerini içeren CD’si 1996 senesinde Meridian Şirketi aracılığıyla Londra’da yayınlanmıştır. Sanatçının Kalan Müzik’ten Minyatürler, Ege’nin Türküsü ve Umutsuz başlıklı CD’leri yayınlandı. Minyatürler, Türkiye’de şimdiye kadar bir ‘klasik müzikçi’nin ulaştığı en fazla satışı yakalayan albüm oldu.
Cihat Aşkın, “Türkiye’nin en idealist keman eğitimi projesi” olarak nitelediği bir eğitim projesini gerçekleştirmektedir. Bu proje çerçevesinde yaşları 8-17 içinde değişen, müzik öğrenimi görmekte olan çocuklardan bir araya gelen Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları (CAKA) adlı bir grup kurmuştur. Her şehirden yılda 20 çocuk yetiştirerek 10 yılda 1600 kemancı yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Cihat Aşkın Aldığı Ödülleri
1984 İTÜ Başarı Ödülü
1985 İstanbul Filarmoni Derneği Ödülü
1987 Yehudi Menuhin Keman Yarışması “En İyi Bartok Yorumcusu”
1990 Percy Coates (Londra)
1990 Leonard Hirsch Ödülü (Londra)
1990 Isolde Menges Ödülü
1990 Kathleen Long Oda Müziği Ödülü
1990 Carl Flesch Keman Yarışması “Olağanüstü Liyakat” Ödülü
1991 Isolde Menges Ödülü (2. defa)
2002 “Foyer des Artistes” (Roma)
2010 Andante Klasik Müzik Ödülleri, 2009 Yılının En İyi Yaylı Çalgılar Yorumcusu Ödülü