Mithat Fenmen, 1916 senesinde dünyaya geldi. Türkiye’de çoksesli müzik yaşamının gelişmesi yönünde önemli katkılar getirmiş olan besteci, piyanist, piyano öğretmeni, müzik yazarı ve müzik yayıncısı Fenmen, müziksever bir ailenin çocuğu olarak 9 yaşında piyanoya başlamıştır. Mühendis olan babası flüt, amcası piyano ve keman, annesi piyano çalardı.
1929 senesinde İstanbul Belediye Konservatuvarı’nda Cemal Reşit Rey’in öğrencisi olan genç besteci, 1935 senesinde liseyi bitirdikten sonra Paris’e giderek Ecole Normale de Musique’te öğrenim yapmış, Alfred Cortot ile piyano, Nadia Bolulanger ile armoni ve kompozisyon çalışmıştır. Konservatuvarı bitirdikten sonra, Almanya’ya giderek Münih Devlet Konservatuvarı’nın kompozisyon bölümünde Joseph Haas’ın öğrencisi olmuştur. II. Dünya Savaşı’nın patlaması üzerine 1939 senesinde yurda dönmüş ve Ankara Devlet Konservatuvarı’na piyano öğretmeni olarak atanmıştır. 1954senesinde İngiliz bale sanatçısı Beatrice Appleyard ile evlenen besteci, iki kez konservatuvar müdürlüğü yapmıştır.
Mithat Fenmen, bir virtüöz olarak Avrupa’da resital ve konserler vermiş, Türkiye’ye gelen ünlü müzikçilere de eşlik etmiştir. Piyano edebiyatının başlıca yapıtlarını Türkiye’de ilk seslendiren üretici kimliğiyle de tanınmıştır. Ülkemizde “ilk seslendirme” kapsamı içinde oda müziği yapıtlarına da el atmış, kurduğu oda müziği topluluklarıyla bu alandaki başlıca yapıtların yorumlanmasını sağlamıştır. 43 yıl boyunca piyano öğretmenliği yapan Fenmen, üstün kabiliyetli çocukların keşfedilmesi yolunda öncülük etmiştir. Müziğe başlattığı öğrencileri içinde Selman Ada, İdil Biret, Pekinel Kardeşler, Gülsin Onay ve Fazıl Say mevcuttur.
1951 – 1954 ve 1970 – 1973 senelerı içinde Ankara Devlet Konservatuvarı müdürü olarak görev yapan besteci, 1973- 1975 senelerı içinde Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü’nü üstlenmiştir.
Fenmen, besteciliğe gençlik senelerında başlamıştır. 16 yaşındayken bestelediği bir “vals”, ölümünden sonra bulunmuş, son öğrencisi Fazıl Say aracılığıyla seslendirilmiştir. Paris ve Münih’teki kompozisyon öğreniminin getirdiği geniş açılımla yapıtlarında yerel renklere yönelmemiş, yeni müzik metotlarıni yumuşak bir anlayışla tercih ederek derinlikler araştırmıştır.
“Piyanistin Kitabı” ve “Solfej” adlı kitaplarının bunun yanında, 1949- 1954 senelerı içinde “Müzik Görüşleri” adlı aylık bir dergi yayınlayan Fenmen’in en önemli yapıtı kabul gören piyano ve orkestra içinConcertino’su, Ahmet Say belgeliğindedir. Yapıtlarının yayın ve seslendirme hakları ailesine aittir.
Mithat Fenmen, 1971 senesinde Devlet Sanatçılığı unvanı aldı.İdil Biret,Hüsnü Baylav,Fazıl Say gibi pekçok piyanist yetiştirmiştir.